A Maxis Software egy olyan amerikai vállalat, amit videójáték-fejlesztőként alapítottak és most az Electronic Arts (EA) egy védjegye. A Maxis első szoftvercíme az első SimCity, egy városépítő szimulátorjáték volt. A Maxis a teremtője minden idők legkelendőbb játékának, a The Sims-nek és a The Sims 2-nek is. Ez a három cím és kiegészítőik a stílus legnépszerűbb és legsikeresebb játékai. 2008-ban készítették el a Spore nevű játékot,ami szintén nagy sikernek örvend.
Az Electronic Arts-ot Trip Hawkins alapította, miután megvált korábbi munkahelyétől, az Apple Computertől, ahol mint stratégiai és marketing-igazgató dolgozott. Hawkins 1982 nyarán alapította a vállalatot 200.000 USA dollárral. Az általa újonnan alapított vállalat neve: Amazin' Software lett.
1982 szeptemberére, a kezdő csapat már összeállt. Az eredeti tagok között volt:
- Rich Melmon, kereskedelmi és marketing-igazgató (korábban a helyi PR ügynökség elnöke)
- Dave Evans, producer (korábban marketing-igazgató az Applenél)
- Pat Marriott, producer (korábban marketing-igazgató az Applenél)
- Joe Ybarra, producer (korábban producer az Applenél)
- Jeff Burton, értékesítés (korábban értékesítési igazgató az Atarinál)
- Bing Gordon, marketing (korábban kimutatásokat végző szakember egy cégnél, Ogilvy and Mather)
- Stephanie Barrett, adminisztrátor
Hawkins üzleti tervét 7 év tervezés után, 1982 októberében véglegesítette, és novemberben már a saját irodájában volt. Az első irodája, egy a San Francisco Airport leszállópályájára néző épületben volt. Karácsonyra még négy embert szerzett a csapatba:
- Tim Mott, VP Technology (korábban a Xerox PARC menedszere)
- Dave Maynard, engineer (korábban a Xerox PARC munkatársa)
- Steve Hayes, engineer (korábban a Xerox PARC munkatársa)
- Stewart Bonn, producer (formális eladó)
Más munkavállalók: Nancy Fong, aki 1983 márciusában csatlakozott a művészeti osztályhoz.
A többi alapító egyáltalán nem kedvelte az Amazin' Software nevet, ezért 1983 októberében egy megbeszélést szerveztek, hogy jobb nevet találjanak a cégnek. Az üzleti tervben a „SoftArt” név szerepelt javaslatként. Ez a név azt volt hivatott jelenteni, hogy a cég által fejlesztett szoftver egy új művészeti ág. A Software Arts nevű cég – az egykor nagysikerű VisiCalc táblázatkezelő alkotói – azonban nem engedélyezték számukra az övékhez ennyire hasonlóan csengő név használatát, pedig az ötlet valamennyi résztvevőnek tetszett.
Ekkor Gordon felvetette az „Electronic Artists” nevet, adózva ezzel a United Artists filmvállalatnak. De Steve Hayes ellenezte: „Mi nem vagyunk művészek, ők azok…”. Ez alatt azt értette, hogy nem az EA, hanem az általa kiadott játékok fejlesztői a művészek. Végül Tim Mott volt az, aki az Electronic Arts nevet javasolta mely mindenkinek tetszett és amelyet valamennyien elfogadtak.
Az 1982-es üzleti terv értelmében, az EA eredeti üzleti céljai közül az egyik az volt, hogy körülbelül 6 év alatt milliárdos vállalattá nője ki magát. A másik cél „olyan szoftverek készítése személyi számítógépre, melyek önamugkban is értékesek„. Abban az időben, Electronic Arts volt a 136-ik játék kiadó vállalat az USA-ban, de az első, amelyik elérte a milliárdos nagyságrendet (és már 12 éve folyamatosan tartja).
Már a kezdeti időktől jellemző volt rájuk, hogy fejlesztőinek nevét feltüntették termékeiken. Az EA volt az első videójáték-kiadó, mely úgy bánt a fejlesztőivel, mint a rocksztárokkal, abban az iparban, mely a fejlesztőket azelőtt leginkább gyári munkásokként kezelte. Ez a jellemvonásuk a későbbiek során tovább erősödött az EA csomagolásával, mely a késői 1980-as-1990-es évek zenei albumainak borítójára hasonlított. Az EA fejlesztőire rendszeresen „művészekként” utalt, és fényképeiket is megmutatta teljes oldalas reklámjaikban és a játékok csomagolásán. Az EA bőségesen meg is osztotta bevételeit a fejlesztőkkel, mely az ő vonzerejüket is növelte az iparon belül. Az újfajta bánásmód miatt az EA könnyedén szerezhetett jobbnál jobb fejlesztőket.
1983 májusában az EA a következő játékokkal mutatkozott be:
- Hard Hat Mack az Atari 800-hoz és az Apple II-hez
- Archon Atari 800-hoz
- Pinball Construction Set az Atari 800-hoz és Apple II-hez
- Worms az Atari 800-hoz
- M.U.L.E. az Atari 800-hoz
Az Archon, a Pinball Construction Set, a Worms, a M.U.L.E. még manapság is figyelemreméltó mérföldkövek a videójátékok történetében.
Később, a nagyon jó személyi számítógépeknek köszönhetően az Electronic Arts kiadta a termékeit személyi számítógépekre is, úgy mint konzolra. Trip Hawkins végül otthagyta a céget és megalapította a mára már eltűnt 3DO vállalatot.
Noha a Szilikon Völgyben kezdte, az EA központja ma Dél-Kaliforniában van.
Honlapkészítés ingyen:
Ez a weblapszerkesztő alkalmas
ingyen weboldal,
ingyen honlap készítés...
Mai: 10
Tegnapi: 1 182
Heti: 10
Havi: 1 192
Össz.: 316 687
Látogatottság növelés